Olyckan

Hej bloggen och alla söta läsare!
Idag hade vi en intensiv dag alla pumor på natur, vi gick i skolan från tio över 8 till kvart i 5 ( fast lasse/hasse släppte oss lite tidigare från kemin, puss på det! ) vi har självklart varit tvungna att fylla på med sminket ett antal gånger under dagen för att se så söta ut som möjligt. När jag kom hem grillade jag lite röding till mellis. När jag stod där och grillade märkte jag att det sprang runt en katt på vår tomt och försökte komma på hur han skulle kunna sno min röding, jag kunde se det i blicken på honom. Jag blev så arg att jag kastade grillspaden på honom. Jag hörde ett tjut som lät som det gör när man trampar på en sån där pipande hundleksak, katten hoppade till och sprang iväg haltande. Han måste ha stukat tassen på upphoppet ja eller snarare i landningen. Så där stod jag utan grillspade, med en bränd fisk och självklart med oerhört dåligt samvete. Ska jag ringa nåt slags djursjukhus, eller kanske sätta upp lappar i området? Den lilla stackaren och allt detta bara för att jag ville ha min fisk för mig själv. Jag vet inte vad jag vill ha sakt direkt men kanske att man kan inte alltid få allting för sig själv, utan att få betala ett dyrt pris. I mitt fall blev det en stukad katttass.

Kommentarer
Postat av: Ammi

Vilken konstig händese

2009-03-18 @ 20:18:59
URL: http://ammi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0