Ögonbrynsspecial!

Hej alla goa och glada läsare! Dags för en ögonbrynsspecial inför vårens shoppingrundor & myskvällar!

Jag har fått många förfrågningar om hur ögonbrynen ska se ut i vår och det är inte en lätt fråga att besvara ska ni veta! För att ni ska förstå hur jag menar slänger jag upp en liten bild här ovanför som får representera vårmodet. För att vara helt på det klara - alla på bilderna är kvinnor (killar, ni får vänta några dagar innan jag skriver ett överaskningsinlägg om vårtips till er!).
Du har ett simpelt val att göra innan blommorna spirar, ska du raka av alltihop eller börja odla regnskog.

Om du väljer att raka av alltihop så ska du sedan måla bågar som går så långt från ögonfransarna som möjligt utan att de nuddar hårfästet eller ser för konstigt ut (se bild 1 & 3). Måla gärna en sträng på någon centimeter som går lodrätt ner mot ögats innerkant (kanten närmast näsan), detta har jag redan sett att vissa modemedvetna hakat på, men utan att måla. Istället har jag sett noppade extremt tunna, ojämna linjer, det funkar också och är väldigt trendigt!

Alternativ två, att odla en national forest är ett mycket miljömedvetet alternativ. Det sägs att Keira Knightley hämtade hem utrotningshotade arter från Amazonas regnskog för att ge dessa ett nytt hem i hennes nyodlade ögonbrynsbuskage, en god gärning tycker jag!


Nu vet du hur ögonbrynen kommer se ut i vår, se till att vara den som är först på stan med de nya, fräsiga, smala eller tjocka brynen!

Puss på ögat
Sexy slim n single


Kommentarer
Postat av: Fanny [Foto, Stil, vardag]

tacktacktack!



Förresten, jag är med i en fototävling här: http://fridaisfine.blogg.se/2009/march/rosta-fram-finaste-naturbilden.html Jag har bidrag nummer 4, Fanny snart 14 år. Skulle vara roligt om du röstade (om du gillar bilden förstås!) tack på förhand!

2009-03-16 @ 21:57:24
URL: http://faaanys.blogg.se/
Postat av: Ida

Jag tycker det är snyggast om man har lite ögonbryn. Sånadär smala ifyllda känns lite blase. Jag använder en ögonbrynsskugga och en sned hård pensel och målar i dem det ser naturligt o fint ut.

2009-03-16 @ 22:45:05
URL: http://www.fashionnerds.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0